Kolik stojí vytvoření webových stránek v roce 2026?
Kolik stojí nové webové stránky?
Cena za vytvoření nových webových stránek se liší v závislosti na mnoha parametrech - rozsahu stránek, způsobu zpracování (šablona, "programované" řešení na míru nebo kombinace), velikosti dodavatele (freelancer – malá firma – zavedenější firma nebo větší agentura) a dalších (například propracovanost optimalizace pro vyhledávače - SEO). Pro menší podnikatele a další drobnější zadavatele může být proto výběr dodavatele a volba vhodného poměru cena/výkon stránek náročnější. Jaké máte možnosti, pokud potřebujete vlastní webové stránky vytvořit?
Jednostránkový web - cena
Jednostránkový web je webová stránka s jedinou podstránkou (homepage), na které jsou seřazeny obsahové sekce. Mezi nimi se pohybujete prostřednictvím hlavního menu, které stránku plynule posouvá na konkrétní část obsahu.
Výhodou jednostránkového webu je přehlednost, jednoduchá orientace pro návštěvníky a také poměrně nízké pořizovací náklady, zejména pokud se pracuje se šablonou. Pro některé podnikatele (řemesla, poradny, velmi malé lokální firmy) je to často funkční i ekonomická varianta. Web lze navíc většinou později rozšířit na vícestránkové řešení.
Nevýhodou jednostránkových webů jsou omezené možnosti SEO – nelze tvořit více podstránek cílených na konkrétní vyhledávací dotazy. Konkurenceschopnost z pohledu vyhledávačů je tedy obvykle nízká. Pokud potřebujete aktivnější online marketing, jednostránkový web nemusí být vhodný.

Článek dále pokračuje.

Stránky systémem Webnode vám ráda, za příznivou cenu, vytvořím. Podívejte se na realizace.
Příklady cen - jednostránkové weby (prosinec 2025):
- 3 500–8 000 Kč – jednostránkové weby od freelancerů (většinou jednoduchá šablona, základní grafika, jednodušší obsah).
- 8 000–15 000 Kč – jednostránkové weby s lepší grafikou, kvalitnější šablonou, upraveným obsahem a přívětivou strukturou.
- 15 000–25 000 Kč – profesionálně provedené jednostránkové weby s propracovanějším obsahem a SEO základem.
Příklad vhodného použití jednostránkového webu (single page web)
Příkladem může být poradna klinického psychologa, která má nabudovanou klientelu a přijímá nové klienty jen příležitostně a většinou na doporučení. Je pro ni důležité být dohledatelná, ale nepotřebuje aktivní online marketing. Stačí jí dát k dispozici základní informace – ceník, popis služeb, kontakty, aktuality. V takovém případě je jednostránkový web vhodné řešení.
Webové stránky levně
V řadě případů, zejména u menších a začínajících podnikatelů, je nutné nebo logické pořídit již plnohodnotný web, ale stále relativně levně. Levnější webové stránky nabízí řada jednotlivců (freelancerů) nebo menší webdesignová studia. Často jde o kvalitní weby, které umožňují i pokročilejší obsahové SEO, ale jejich cena se stále pohybuje v nízkých desítkách tisíc korun. I zde jde nejčastěji o stránky vytvořené pomocí WordPressu (šablon).
Ceny jednodušších stránek ze šablon Wordpress – příklady nejčastějších cenových rozmezí:
- 15 000–25 000 Kč – základní firemní web na šabloně, jednotky podstránek.
- 25 000–45 000 Kč – web s rozsáhlejší strukturou (více podstránkami), lepším designem a propracovanějším SEO základem.
Ceny za následnou správu běžných stránek Wordpress se obvykle pohybují od 800 do 1500 Kč měsíčně.
Příklad vhodného použití menšího webu ze šablony Wordpress
Zavedená lokální firma – výrobce oken – má dlouhodobě vybudovanou klientelu a přetlak poptávky nad výrobní kapacitou. Nepotřebuje aktivní online marketing, ale musí být dohledatelná a kvalitně prezentovat (omezenější množství) produktů.
V takovém případě je levnější, ale precizně zpracovaný web ze šablony vhodný. Náklady jsou přiměřené potřebám a web je "plnohodnotný".
Webové stránky na míru
U zavedenějších nebo středně vělkých firem bývá potřeba složitějších webových stránek. Stránky mohou mít komplexnější strukturu (prezentace produktů nebo produktových portfolií, jazykové mutace, zabezpečené uživatelské sekce), grafiku na míru, programované prvky - konfigurátory, kalkulačky, specifické objednávkové formuláře, dynamický obsah a další individuální funkce. Vytvořit je možné je jak na míru, tak kombinací šablony (nejčastěji opět Wordpress) a programovaných funkcí. U komplexnějších stránek je standardní součástí ceny pokročilejší obsahové SEO (optimalizace pro vyhledávače).
Profesionální webové stránky, webové stránky na míru - ceny
- 50 000 – 70 000 Kč - Web pro střední firmu, cca 20 podstránek, propracovanější grafika, komplexnější ale stále běžný obsah.
- 70 000 – 100 000 Kč - Web pro firmu s větším produktovým portfoliem, některé jednodušší funkce a grafika na míru.
- 100 000 – 200 000 Kč - Weby pro větší firmy, desítky podstránek, složitý strukturovaný obsah, často programované funkce na míru, pokročilé obsahové SEO.
Webové stránky zdarma
V neposlední řadě mohou drobní a začínající podnikatelé sáhnout i po možnosti vytvořit si první webové stránky zdarma - svépomací. V těchto případech je podstatné, jaký nástroj pro vytvoření stránek zvolíte. Zpracování webu na WordPressu sice nabízí flexibilitu, ale vyžaduje pokročilejší technické znalosti – při úpravě šablony i spuštění webu. Navíc je potřeba počítat s jeho údržbou (aktualizace pluginů, kontrola kompatibility, zálohování, řešení chyb apod.) a tedy pokročilejšími znalostmi v provozu.
Existují ale i služby, které jsou vytvořené přímo pro účely malých firem a podnikatelů, kteří si web chtějí postavit samostatně, bez nutnosti technických znalostí nebo programování.
Webnode - webové stránky zdarma
Vhodná je služba Webnode. Jedná se o online editor českého původu vytvořený pro cenově dostupnou tvorbu webových stránek specificky pro menší nebo začínající podnikatele. Výhodou Webnode oproti jiným službám je, že redakční systém stránek i technická podpora Webnode jsou v češtině. Celý systém je pak vytvořen tak, aby ho zvládl používat uživatel se základní znalostí práce na počítači nebo s online editory. Samotné šablony jsou oproti šablonám Wordpress jednodušší, ale jako takové velmi kvalitní, nejen funkcemi a graficky, ale i z pohledu technického SEO.

Přes Webnode vytvoříte vlastní stránky úpravou webové šablony v jednoduchém online editoru, přístupném přes prohlížeč. Snadné je i spuštění stránek na vaší vlastní www adrese (www.mojefirma.cz) – přes jednoduchý objednávkový formulář objednáte vámi vybranou doménu a některý z placených (dobře cenově dostupných) prémiových tarifů Webnode. Po úhradě se stránky s vaší doménou propojí automaticky.

Stejně pohodlný je u Webnode i provoz stránek - 1 x ročně uhradíte tarif za provoz. Vše ostatní – hosting, zálohování stránek, zabezpečení, aktualizace a další, automaticky zajistí Webnode. Provoz stránek je tak reálně "bez starostí" a vhodný pro uživatele bez technických znalostí. Stránky stabilně fungují a dobře se i načítají.
Více praktických informací o šablonách Webnode najdete také na:
Administrace (redakční systém) Webnode
Vzhled a funkce šablon Webnode
Zobrazení stránek Webnode na mobilech, tabletech a noteboocích - responzivita šablon
Optimalizace webových stránek Webnode pro vyhledávače (SEO).
Vytvoření vaší vlastní webové stránky
V případě zájmu vám stránky šablonami Webnode ráda vytvořím – výhodou v porovnání se zpracováním svépomocí je jejich profesionální zpracování (s 25 lety zkušeností v marketingu) a úspora vašeho času. Stránky zpracuji za příznivé ceny. Podívat se můžete také na Reference a Informace o postupu zpracování a termínech.
Wix
Podobně můžete vlastní stránky vytvořit také pomocí služby Wix. Jedná se o zahraniční platformu (online editor), která nabízí nesrovnatelně širší paletu grafických nástrojů, prvků a funkcí než Webnode. Wix má množství šablon, animací, interaktivních prvků a možností detailního grafického ladění.
Zároveň je ale třeba počítat s tím, že Wix je výrazně složitější na ovládání. Vyžaduje už určitou míru zkušenosti s grafickými nebo online editory, protože nabízí daleko širší možnosti "volného pohybu" prvků na stránce. Pro úplné začátečníky může být až příliš flexibilní a někdy i matoucí. Pro uživatele, kteří si rádi "hrají s designem" a chtějí graficky propracovanější web je ale Wix vhodný.

Jak vybrat dodavatele webu?
Pokud se rozhodnete nechat vytvořit vaše webové stránky některým z dodavatelů, je také vhodné nepodcenit jeho výběr.
Co je vhodné vědět, než se pro dodavatele rozhodnete?
- Jaká je celková cena a co přesně zahrnuje? Je cena konečná?
- Kolik podstránek bude vytvořeno? Kdo dodá obsah (texty, fotografie, videa atd.)?
- Je v ceně zprovoznění webu, doména, hosting, bezpečnost?
- Jak bude vypadat administrace – je přehledná? Jaký k ní dostanete přístup? Vhodné je administraci vidět předem a vyzkoušet (testovací přístup).
- Jak dodavatel řeší obsahové SEO – konkrétní postupy, ne obecné fráze.
- Jaká je cena následné správy webu, většinou měsíční paušál? Co obsahuje? Cenu za správu je zejména u komplexnějších webů vhodné stanovit pevně již při podpisu smlouvy o dílo na vytvoření stránek.
- Zkušenosti a historie dodavatele, reference (Mapy.cz, Google, FB).
- Jak bude probíhat spolupráce (schůzky, konzultace, revize)?
- Co se stane, pokud budete chtít později změnit dodavatele? Máte plná práva k webu?
- Je web rozšiřitelný do budoucna?
- Jaký je termín zpracování?
- Jak vypadá navrhovaná smlouva o dílo? U vyšších investic je vhodné smlouvu nechat projít kvalifikovaným právníkem s dostatečnou praktickou zkušeností.
- Jak se řeší případné chyby po spuštění? Je stanovena konkrétné smluvní "záruční" doba na odstranění vad?
- Při výběru mezi šablonou a řešením na míru se vždy ptejte také na budoucí náklady – vývoj na míru je drahý i při úpravách.
Porovnat je vhodné nabídky od 3-5 dodavatelů. Získat kontakty na dodavatele můžete na doporučení, tak výběrem z webu. Předtím, než dodavatele oslovíte, podívejte se na jeho hodnocení (reference), kvalitu zpracování jeho vlastních stránek (funkčnost, vzhled, transparentnost informací) i – zejména – referenční weby a ceny. Pokud se vám dodavatel líbí, zařaďte jej mezi firmy, které oslovíte. Nezapomeňte také na osobní setkání (u finančně náročnějších stránek i vč. prezentace základního návrhu atd.), často se řada možných budoucích problémů projeví právě při konkrětnějším osobním jednání a komunikaci. Dívejte se také, jak dodavatel dovede naslouchat, jako kvalitně a srozumitelně odpovídá na dotazy, zda je flexibilní a netrvá jen na "svých" řešeních. Zda spolehlivě a včas reaguje.
Stránky lze dobře vyvíjet i "na dálku", nebojte se tedy oslovit i dodavatele mimo vaše "bydliště".
Poznámka: Cenová rozmezí uvedená v článku jsou orientační. Ceny komplexní webů, e-shopů a portálů se pohybují zásadně nad poslední uvedenou hranicí 200 tisíc, často v i řádech milionů Kč.
V případě zájmu nabízím také externí vedení projektů na vytvoření webových stránek středního rozsahu šablonami Wordpress.
25.11. 2025
Alena Hanzelková